Thursday, May 27, 2010

Salah Satu Cara Meningkatkan Diri Anda

Masih teringat2 lagi aku nasihat ni dari salah sorang kawan aku kat universiti..TQ xxx..tak payah cakap nama dia, nanti dia malu..sebab dia memang dah pemalu dah orangnya.. (hehehe)..yang nasihat nak bagi ni bukan untuk konteks student sahaja tau, tapi untuk semua golongan manusia la..

kawan aku bernasihat, kalau kita nak tingkatkan diri kita, kita perlulah membaca setiap hari..lebih-lebih lagi kalau benda yang kita baca tu, di bawah bidang kita..sebab benda tu yang akan 'up' kan diri kita berbanding orang lain..korang faham tak?

ok untuk buat korang faham, aku bagi contoh fenomena eh..katakan ada 10 orang yang sama macam kamu dalam bidang kamu, (contoh kamu dalam bidang sains dan ada 10 orang yang dalam bidang sains sama macam kamu)..jadi, untuk membezakan kamu dengan orang lain tu, kamu perlulah membaca setiap hari, tak kisah la walaupun sedikit je input kamu dapat, asalkan kamu membaca setiap hari, jadi hari itu kamu dah 'up' sedikit berbanding 10 orang lain yang sama bidang korang tu..hmmm rasanya faham kan..

sebenarnya mudah je..kesimpulannya rajinlah membaca..=)

eh jangan lupa baca blog beautiful is happy!











2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails