Monday, May 31, 2010

Dahaga, Lapar Atau Sedih ?

Ni info menarik aku nak bagi tau kat korang..tak sabar dah ni..sebelum memulakan, tengok lah gambar ice-cream di bawah ni..pastu korang rasa apa sekarang? dahaga atau lapar atau sedih? =p


(ice-cream ni sedap tau..promote..=p)


ok ok..aku baca suatu majalah dan dapat info, kita jangan terkeliru dengan perasaan lapar yang kadang-kadang kita tercetus terutama selepas makan..contoh: korang pernah tak lepas makan, lepas tu rasa lapar lagi? sebenarnya otak kita telah menerima message yang salah kerana fikiran kita terfikirkan makanan tapi sebenarnya untuk membetulkan keadaan ni, kita perlu minum air..macam ni la info yang aku baca tu..


hmm tapi apa pula kaitan dahaga dengan sedih kan?..ok, yang ni aku kesian kat Rachel Berry, dia dibesarkan dari kecil lagi oleh 2 orang bapa..time dia kecik dulu, kalau dia rasa sedih, bapa dia akan terus bagi air...jadi sampai dia besar, dia konfius kalau dia tengah sedih tu, dia dahaga kot dia fikir..mungkin bapa dia didik dia jangan terlalu fikirkan kesedihan tu, tukarkan kesedihan dengan dahaga (dalam kes ni)..hehe tau tak aku ambik kes siapa ni? tengok dalam cerita Glee episod 20 keluar pasal cerita Rachel ni..=D


...kesian Rachel keliru antara dahaga dan sedih...=)

beautiful is happy




   

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails