Thursday, October 7, 2010

Ini Ayam Goreng Atau Tikus Goreng?

Salam dan Hello...

hmm nampak macam ayam goreng..tapi ini adalah TIKUS GORENG sebenarnya!

'ayam goreng' kalau di China ialah tikus goreng..kat sana tak makanlaa ayam ni..penduduk China suka makan tikus goreng..jadi kalau pergi ke China, hati-hati dengan ayam goreng dia..=S

jom tengok proses masak Tikus Goreng resepi China:

first, tangkap la tikus dulu kan..longgokkan la seberapa banyak..haha


then, buang la bulu kat tikus tu dulu kasi bersih..


pastu kasi cuci bersih-bersih..hik hik

potong la macam serupa bentuk ayam daaa...


goreng tikus dengan minyak panas betul2...


haaa siaplaaa tikus goreng..(macam ayam goreng kan?)

BEAUTIFUL IS HAPPY




    

34 comments:

  1. eeee.sebijik macam ayam goreng....huuu...

    ReplyDelete
  2. adoi..Tikus goreng ker...kat mana ni..geli gelaman ellen nampak ni..hehe

    ReplyDelete
  3. awww...nampak cam sedap...hahaha!

    ReplyDelete
  4. erkkk nak muntah plak tengok tikus goreng huhuhu..

    ReplyDelete
  5. tak tengok pun..tgok gmbar first je..tak lalu makan..uweek

    ReplyDelete
  6. eeeeee~ bluwekkkk~ xlalu tgk~ huhu~ 0_0

    ReplyDelete
  7. euwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!!!! cina ni sume benda dia balun..haishhhh...!!!

    ReplyDelete
  8. eeeuuwww gelinya tgk tikus2 tu..x selera plak nak mkn..camno lah depa bleh mkn tikus goreng ye..

    ReplyDelete
  9. adekh.takot lak nak gi mkn kat sane.kang tersilap beli.naya je.geli haku.tikus tu haiwan berpenyakit.

    ReplyDelete
  10. erk.. takpela saye da kenyang. ( aku akan cakap camtu bile ade org nak belanje lauk serupa ini )

    ReplyDelete
  11. aiyakkkkkkkkkkkk..sbijik cm aym goreng..lagi xslera la qiqi nak mam..huaaaa

    ReplyDelete
  12. ermm.. penah dapat emel cmni gk. tp tajuk dia berhati2 makan ayam di indon.. tikus ni ditangkap di sawah padi.. x sure mane negara yg btol.. papela.. kalo melancong tu, jg makan leklok..
    http://www.duitlama2u.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. nyum..nyum..buat masak sambal tumis petai boleh?

    ReplyDelete
  14. eeeuuuu..dap keee
    eerrrrr
    tikus experiment nie..
    bnyak kat fact anis hahaha

    ReplyDelete
  15. pengsan! tikus goreng...ishhh cm nak termuntah ni..

    ReplyDelete
  16. geli mat!
    bongek...tikus ada virus! hak2...

    ReplyDelete
  17. yucksss...takot jugak kalau tersalah makan..

    ReplyDelete
  18. ahlamakkcikkkkk..nak muntah pelangi dah niiii
    HELP ~!!

    ReplyDelete
  19. HUISH....warna nye cam ayam nasi ayam tu....nasib bek la negara kita masih lagi xde benda camtu...klu ade pun kurg....huhuhu...

    ReplyDelete
  20. agak2 klu sue nak export tikus2 kt rumah ni ke china bole x..?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails