Monday, September 20, 2010

3 Fakta Menarik : Donut, Albert Einstein & Mafia

Salam dan Hello untuk semua...

Post ni aku nak bagi tau 3 fakta menarik yang aku dengar, baca dan lihat dari sumber yang boleh dipercayai...=)...aku memang suka ambil tahu fakta yang nampak simple tapi kita semua tak tahu atau tak sedar..so, lets sharing the knowledge!

Apa yang menarik aku dapat tahu mengenai:

1. DONUT
kalau nak tahu, bahagian circle donut kat tengah tu tak ada kalori..hmm nampak unik maybe kat circle tu tak ada gula lekat kot..(sumber tahu dari #fact kat twitter..hihih)

hmm aku suka makan donut sira sambal..resepi baru mak aku belajar dari mak mertua kakak aku..hihi

2. ALBERT EINSTEIN
hmm siapa yang tak kenal dengan Einstein? dialah saintis yang hebat yang keluarkan pelbagai teori dan formula genius..tapi tahu tak, sebelum dia jadi saintis genius, dia bekerja sebagai apa? dia hanya seorang kerani..Einstein bekerja as kerani paten di sebuah universiti..hmm tulaa, jangan sangka kerani ni tak boleh jadi genius..(sumber tahu dari movie Ghostbuster..hihih)


3. MAFIA
Mafia ni sama juga maksud dengan kongsi gelap..mafia ni sama juga seperti gangster..hmm tapi tahu tak mana asal wujudnya kejadian mafia? hmm memang tak sangka ia berasal dari negara China..hehe memang tak sangka dah tersebar diseluruh dunia sebab sekarang boleh kata semua negara ada mafia tersendiri..(sumber tahu dari movie Year of Dragon..hihih)


sangat happy dapat share new ideas dan knowledge dengan korang

knowledge makes you beautiful

as 

beautiful is happy




    

7 comments:

  1. owh...sungguh x sangka mafia tu asal dr china..ingatkan maxico...

    ReplyDelete
  2. boleh mkn circle kt tgh donut byk2 pasni..
    keh3..

    ReplyDelete
  3. wah..fakta yang menarik

    tak sangka albert asal dari kerani then jadi seorang yang berjaya sebab kepandaiannya..huh..smart

    ReplyDelete
  4. errr.. teman ingatkan mafia tu asal Italy!!

    Yakuza jEpun ekk??

    ReplyDelete
  5. tak bapa suka makan donut.. tp kalu datang mood nak makan 6 ketul pun tak cukup... OPS jgn bagi tahu orang..

    ReplyDelete
  6. tetiba teringat big apple lak..mana nak cekau memalam buta nie

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails