Sunday, November 7, 2010

“IF I HAD RAPUNZEL’S HAIR”

Salam & Hello everyone...

I guess semua kenal Rapunzel..=) biar saya bagi hint: Rapunzel ni seorang puteri yang berambut  sangat panjang  sampai boleh dijadikan tangga untuk sang putera menyelamatkan dia, yang telah dikunci di atas menara..so, dah ingat?

Hmm saya memang berangan nak rambut panjang time kecil-kecil dulu, tapi tak ada laa sepanjang Rapunzel ni..hihi (v-v)..BUT, if I have 70 feet of magical golden hair like Rapunzel, hihihi... banyak perkara menarik boleh di buat,..jom tengok:


1. Boleh tiru gaya Willow Smith dalam video klip 'Whip My Hair'..hahaha 'I whip my hair back and forth' lalala..Willow Smith nye rambut pun gerenti kalah sebab tak cukup panjang macam rambut kita..hihi


2. Tidur tak perlu laa pakai selimut sebab rambut yang panjang tu dah cukup untuk dijadikan selimut 'semulajadi'..colour gold lagi! hihihi, nak share selimut dengan partner sebelah pun cukup sangat..


3. Boleh dijadikan penebat haba semasa sejuk! haaa tak perlu membazir beli sweater, sebab dah ada rambut yang panjang untuk cover badan..sentiasa hangat dan menyenangkan lagi!..=)=)


4. Then, kalau nak jahit baju tak cukup benang, tak payah susah-susah beli benang! cabut je rambut golden yang panjang tu dan jadikan benang..lagi cantik! hehehe

Seperti yang kita ketahui, rambut ni adalah mahkota kita! jadi, penting untuk menjaga rambut dengan baik sebab kalau mahkota rosak, semua yang lain turut tidak berseri..betul tak..

Tak dapat nak tunjuk rambut sendiri sebab saya wanita muslimah yang menjaga aurat..=). Jadi, saya nak tunjuk rambut yang sangat sihat dan sangat cantik pada pandangan mata saya..


Rambut Taylor Swift is the best! I like it..

Beautiful Is Happy




   

11 comments:

  1. klu pena ada rmbut mcm rapunzel...
    pena akn tunggu putera raja selamatkan pena..

    hehe... ~~

    ReplyDelete
  2. tp ramai lelaki minat ngan perempuan berambut panjang.

    ReplyDelete
  3. Argh!!!! Taylor Swift!!! Bleeding noseeeee.....
    she is so damn PRETTY!!


    Entri Terbaru Kerjaya Pilihan | Kenapa Ada Yang Menentang?

    ReplyDelete
  4. saya suka rambut saya...hehehheh

    ReplyDelete
  5. sy tau sape ade rambut y sgt pnjg..hihi..=)

    ReplyDelete
  6. betul3...rambut taylor laa lawa..xyah panjang2 cam rapunzel..ngee~

    ReplyDelete
  7. susah nak jln laa..kalau rambut panjang sampai kaki tu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails