Wednesday, November 3, 2010

Ubi Bentuk Kepala Kerbau

Salam dan Hello...

Ni nak cerita pasal makanan pelik yang saya jumpa semasa program jalan-jalan2 ke Hatyai, Thailand. Saya telah jumpa ubi kayu yang berbentuk kepala kerbau!!..fuhhhh..korang mesti sedia maklum bentuk ubi macam mana kan. hmm bunyi je dah pelik..

Jom kasi tengok biar terperanjat..tapi rasa dia memang sedap, bagi orang yang makan ubi ni laa..saya takut! =)

ini gambaran ubi tuu..bentuk kepala kerbau siap bertanduk..

Bukan 1 je bentuk kerbau, memang ubi di kawasan ni semua bentuk kepala kerbau!


ada berani ke nak makan? hehe

beautiful is happy




    

14 comments:

  1. wah.. mnarik..
    xprnah tgok lagi ubi bntuk camni..

    hmm.. nama ubi ni apa?

    ReplyDelete
  2. ubi mende tu..kan makan kan jadi kobau hahaha

    ReplyDelete
  3. ahahhahaha... menakutkan je bila tgk pic 2... tp bila dah tgk byk2, xde la macam kepala kerbau sgt... hehehe

    ReplyDelete
  4. pelik tapi benar . Menarik ! :)

    ReplyDelete
  5. fuyoooooo!!
    dasat uuuu
    ingtkan stu jee
    bnyak rupenye

    ReplyDelete
  6. oo kt sini pon ade..org pggl kacang tanduk..biasa buat ubat ni..taktau la plak leh makan..

    ReplyDelete
  7. ubi itu dahulu adalah kerbau, pastu dia derhaka ngan mak dia, lalu mak dia pon sumpah dia jadik ubi!! moral of the stori, jgn jadik kerbau hahahaha

    ReplyDelete
  8. menarik..

    and cerita "KuBi" pun menarik..hehehe..

    :-)

    ReplyDelete
  9. erk.!agk ngeri di situ..keras tak ubi ni? :]

    ReplyDelete
  10. memang pelik ubi ni.. ni saya ada lagi koleksi ubi pelik..
    http://info214.blogspot.com/2010/10/ubi-pelik.html

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails