Monday, November 8, 2010

Anak Gajah Hampir Di makan Buaya

Salam dan Hello...

fuhh memang berdebar masa mula-mula baca news ni..anak gajah ni hampir nak di makan oleh seekor buaya..gatal ko buaya..gi la makan binatang lain..hehe..marah lak..

cerita asal = Anak gajah nak minum air , then sedut guna belalai. tak sangka kat celah-celah air yang penuh dengan rumput daun tu ada buaya tengah ngendap dia..apa lagi, buaya tu gigit belalai anak gajah! tapi selamat happy ending..mak bapak dan sedara mara gajah tu cepat selamatkan anak gajah tu..fuh nasib baik tau..=)

anak gajah tu nya belalai nak hampir putus kena gigit..huhu kesian

cepat-cepat mak bapak gajah panggil kawan2 ngan sedara dia datang tolong anak gajah

semua serbu kat anak gajah dan buaya jadi takut, terus selam masuk dalam air balik..hahaha

bapak gajah ajak anak gajah minum air kat tempat lain..heheh..

pengajaran: Jangan pergi mana-mana tanpa pengetahuan ibu bapa..=)

Beautiful Is Happy




    

15 comments:

  1. ololo..cian nye die..
    nsb bek ade geng2 tolong..

    ReplyDelete
  2. pengajaran kepada anak2.. :)
    nice story

    ReplyDelete
  3. umur anak gajah tu panjang jugak ea kuasa tuhan,,,subhanallah

    ReplyDelete
  4. ooo..moral of d story memg best..hehhe

    ReplyDelete
  5. aiyo.. buaya tu.. ank gajah je die berani ye.. hihi..

    ReplyDelete
  6. ada pengajaran jugak cerita gajah nie..

    ReplyDelete
  7. comel..tapi sedey..mst dia sakit!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails