Friday, July 9, 2010

Disebalik Kaki Kanan Dan Kiri David Villa

Ada ke siapa tak kenal lagi dengan David Villa? hmm jangan la pura-pura tak kenal ok..hihi..dia memang seorang striker yang sangat hebat..

Kalau korang pernah tengok Villa main, perasan tak dia boleh tukar-tukar kedudukan ke kiri dan ke kanan semasa game berjalan..lepas tu, boleh sepak gol guna dua2 belah kaki..ini kerana, kedua-dua kaki dia berupaya menghasilkan gol yang hebat..

Villa ni asalnya main guna kaki kanan, dari kecil lagi camtu..pastu, ada insiden dia dihempap oleh budak lagi besar dari dia kat kaki kanan dan tulang peha dia patah pada umur 9 tahun..dia sedih sebab harapan untuk main bola tipis..tapi ayah Villa yang tahu dia yang mulanya hanya mahir menggunakan kaki kanan, telah melatih Villa 2jam setiap hari lepas ayah dia pulang kerja..ayah dia melatih Villa sepak guna kaki kiri..dan sejak itu lah, Villa mahir sepenuhnya menggunakan kaki kiri..dan setelah kaki kanan dia sembuh, dia telah berjaya menguasai bola dengan kaki kanan dan kiri..

hebat kan kisah David  Villa..hehe

David Villa, striker team Spain..=)

beautiful is happy






8 comments:

  1. macam minat je kat dia. padahal baru tau ni.hehe. hensem!

    ReplyDelete
  2. saya bole guna kaki kanan je utk shoot. kaki kiri mati. tp leh buad dummy move sket2.

    ReplyDelete
  3. i love villa so so so so damn much!!!ngahahhaha~ dia hebad an!

    ReplyDelete
  4. kagum sehh dia ni... woooooo....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails